Σκοπός
Οι δημόσιες υπηρεσίες/δομές υγείας έχουν σκοπό την εξασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της υγείας τους μέσα από διαδικασίες που εξασφαλίζουν την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, με σεβασμό στην ανθρώπινη οντότητα. Ο ενημερωμένος ασθενής επικοινωνεί αποτελεσματικά με το ιατρικό, νοσηλευτικό, παραϊατρικό, επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή του.
Στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/πτριών Υπηρεσιών Υγείας, μπορούν να απευθύνονται:
για την άμεση ενημέρωσή τους για θέματα που αφορούν το Νοσοκομείο, να υποβάλουν προτάσεις ή καταγγελίες για στην παροχή υπηρεσιών υγείας και να καταθέτουν συμπληρωμένο το έντυπο αξιολόγησης που αφορά τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου.
Οι δράσεις του Γραφείου στοχεύουν να συμβάλουν στη διευθέτηση υποθέσεων, στην εξομάλυνση ή ακόμη και εξάλειψη δυσλειτουργιών που παρεμποδίζουν την εξυπηρέτηση τον Πολίτη και κατ’ επέκταση και το έργο των εργαζόμενων, με απώτερο σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου.
Βασικές Αρχές Λειτουργίας
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αρμόδιες για την παροχή υπηρεσιών είναι οι οργανικές μονάδες του Νοσοκομείου στις οποίες απευθύνεται ο Πολίτης και υπεύθυνοι για την επίλυση οποιουδήποτε θέματος είναι οι εργαζόμενοι με τους οποίους συναλλάσσεται άμεσα ο Πολίτης σε κάθε σημείο επαφής του.
Για περιπτώσεις όπου ο εργαζόμενος δηλώνει αντικειμενική αδυναμία να ανταποκριθεί και αφού εξαντληθεί κάθε εναλλακτική δυνατότητα μέσω της θεσμοθετημένης ιεραρχίας -όπως προβλέπεται από τον Υπαλληλικό Κώδικα (Ν.3528/07)- οι εξυπηρετούμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας, προκειμένου να αναζητηθεί λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος, να καταγραφεί το πρόβλημα που παρουσιάσθηκε στη διαδικασία και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες επίλυσης.
Το Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριων Υπηρεσιών Υγείας (ΓΠΔ) συνεργάζεται με το σύνολο των υπηρεσιών του Νοσοκομείου. Στελεχώνεται από εξειδικευμένους υπαλλήλους του Νοσοκομείου, οι οποίοι διαθέτουν το κατάλληλο μείγμα δεξιοτήτων, την ανάλογη εργασιακή εμπειρία, αποτελεσματικότητα και δυνατότητα εφαρμογής των γνώσεων, όπως αυτό απαιτείται.
Το Γραφείο στεγάζεται σε χώρο διακριτό με εύκολη πρόσβαση, στο ισόγειο του Νοσοκομείου. Εναλλακτικά, ο Πολίτης έχει τη δυνατότητα να υποβάλει το παράπονο ή την καταγγελία του αυτοπροσώπως ή/και μέσω εκπροσώπου νόμιμα εξουσιοδοτημένου, μέσα από κατάλληλο έντυπο το οποίο προμηθεύεται από τα σημεία εξυπηρέτησής του.
Αρμοδιότητες
Στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας ανατίθενται βάσει της Υ.Α. Α3δ/Γ.Π.οικ.10976 (662 Β΄/2.3.2017), οι εξής αρμοδιότητες:
1. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της προάσπισης των δικαιωμάτων των προσερχομένων πολιτών. Ο συντονισμός για το χειρισμό από τις αρμόδιες κατά περίπτωση Υπηρεσίες και Τμήματα κάθε θέματος που αφορά στην προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών.
Στο Νοσοκομείο μας λειτουργεί, βάσει του άρθρου 60 του Ν. 4368/10 (21 Α΄) και της Υ.Α. Α3δ/Γ.Π.οικ.10976 (662 Β΄/2.3.2017), Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας (ΓΠΔ).
Η λειτουργία του Γραφείου στηρίζεται στην κάτωθι νομοθεσία:
Ν.2071/92 (123 Α΄/14.7.1992), Άρθρα 47 & 94-100 |
Ν.2519/97 (165 Α΄/21.8.1997), Άρθρο 1 |
Ν.2619/98 (132 Α΄/19.6.1998), Άρθρο 1 |
Ν.2716/99 (96 Α΄/17.5.1999), Άρθρα 1& 2 |
Π.Δ.216/01 (167 Α΄/25.7.2001) |
Ν.3418/05 (287 Α΄/28.11.2005) |
1. Έντυπο υποβολής θετικών εντυπώσεων
2. Έντυπο υποβολής καταγγελιών και παραπόνων