Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
Search

Καρκίνος προστάτη

Καρκίνος προστάτη

Ο καρκίνος του προστάτη είναι μια νόσος που θεραπεύεται. Η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να ανεβάσει την 5ετή επιβίωση έως και 100%. Ο καρκίνος του προστάτη είναι πολύ συχνός. Πρόκειται για το συχνότερο καρκίνο των ανδρών στις αναπτυγμένες χώρες και τη δεύτερη αιτία θανάτου από νεοπλασίες στους άνδρες, μετά τον καρκίνο του πνεύμονα. Περίπου 20% των ανδρών θα προσβληθούν κατά τη διάρκεια της ζωής τους.
 
Παράγοντες κινδύνου
•    Η μεγάλη ηλικία.
•    Το οικογενειακό ιστορικό.
•    Η διατροφή πλούσια σε λιπαρά και η παχυσαρκία.
•    Τα υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης.
•    Η επαγγελματική έκθεση στο κάδμιο, η εργασία σε βιομηχανία ελαστικών και η ιονίζουσα ακτινοβολία.

Σημεία & Συμπτώματα
Ο καρκίνος του προστάτη συχνά δεν συνοδεύεται από συμπτώματα στα πρώιμα στάδια. Για αυτό το λόγο, πολλές περιπτώσεις καρκίνου του προστάτη παραμένουν αδιάγνωστες μέχρι την εξάπλωση του καρκίνου, πέρα από την περιοχή του προστάτη. Όταν εμφανίζονται συμπτώματα, αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
 
•    Διαταραχές ούρησης (δυσουρία, αιματουρία, νυχτερινή συχνοουρία κ.α.).
•    Επώδυνη εκσπερμάτωση.
•    Ασαφής πόνος στην οσφύ, στα ισχία ή στο άνω μέρος των μηρών.
•    Απώλεια όρεξης και βάρους.
•    Επίμονος πόνος στα οστά.
 
Στρατηγικές Πρόληψης που Σχετίχονται με τον Τρόπο Ζωής
Αν και ο καρκίνος του προστάτη δεν μπορεί να προληφθεί, εντούτοις μπορείτε να πάρετε τα κατάλληλα μέτρα ούτως ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο που διατρέχετε ή να επιβραδύνετε πιθανότατα την εξέλιξη της νόσου. Τα σημαντικότερα βήματα που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε υγιή τον προστάτη -όπως και το καλό επίπεδο της συνολικής σας υγείας- είναι να τρώτε σωστά, να παραμένετε σωματικά δραστήριος/α και να επισκέπτεστε τακτικά τον γιατρό σας, ειδικά εάν αντιμετωπίζετε δυσκολίες κατά την ούρηση.

Σωστή Διατροφή
Μειώστε την κατανάλωση τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος, δίνοντας έμφαση στα φρούτα, στα λαχανικά και στις φυτικές ίνες ολικής αλέσεως. Επιπλέον, προτιμήστε τροφές που είναι πλούσιες σε λυκοπένη, μια αντιοξειδωτική ουσία,
όπως ωμές ή μαγειρεμένες ντομάτες, προϊόντα ντομάτας, γκρέιπ φρουτ και καρπούζι. Το σκόρδο και τα λαχανικά, όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο και το κουνουπίδι έχουν επίσης αντικαρκινική δράση. Προστασία πιθανόν παρέχουν και τα προϊόντα σόγιας που περιέχουν ισοφλαβονοειδή και η βιταμίνη E.

Συστηματική σωματική άσκηση
Η άσκηση δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει την κυκλοφορία και επιταχύνει την πέψη, λειτουργίες που διαδραματίζουν κάποιο ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου. Επιπλέον, η άσκηση βοηθά την πρόληψη της παχυσαρκίας, που και αυτή αποτελεί δυνητικό παράγοντα κινδύνου για εμφάνιση ορισμένων μορφών καρκίνου. Τέλος, η τακτική άσκηση, τουλάχιστον 30’ τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, ενδέχεται να ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα και να ελαττώνει την πιθανότητα διόγκωσης του προστατικού αδένα ή της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη.